لعنت به این سئو

فارغ از استیل و کلمات کلیدی

لعنت به این سئو

فارغ از استیل و کلمات کلیدی

لعنت به این سئو

خوش دارم که در نیمه های شب در سکوت مرموز آسمان و زمین به مناجات برخیزم. با ستارگان نجوا کنم و قلب خود را به اسرار ناگفتنی آسمان بگشایم. آرام آرام به عمق کهکشانها صعود نمایم، محو عالم بی نهایت شوم . از مرزهای علم وجود در گذرم و در وادی ثنا غوطه ور شوم و جز خدا چیزی را احساس نکنم.
از پشت پنجره ی اتاق
از پشت پرده خاطرات غمزده
یاد تو
چه دلنشین و خنک
این جان خسته را نوازش می دهد
باد می آید و انگار تویی می گذری

پیام های کوتاه

یکی از دلایل عقب ماندگی مسلمانان

شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶ ق.ظ

"کشیش گفت : حتما کاری که پدرت باید می کرد.جرج جرداق گفت  از 12 سالگی مطالعه نهج البلاغه را آغاز کرده.علی شخصیتی است مثل اقیانوس، هر چه در عمق آن شنا کنی ،شگفتی هایش آشکارتر می شود.

سرگثی پرسید : اگر چنین است که شما می گویید،پس چرا کشورهای مسلمان که علی امام آنهاست جزو کشورهای جهان سوم و عقب مانده اند؟

کشیش گفت: ملت ها و دولت های اسلامی مانند کسانی هستند که گنج گرانبهایشان را دفن کرده اند یا اساسا از آن خبر ندارند.گمان میکنم انها علی را نمی شناسند.من هنگام مطالعه این کتاب و چند کتاب دیگر به همین مساله فکر کرده بودم.در آن دوران علی خلیفه مسلمانان بود و مردی به نام معاویه خود را خلیفه مسلمانان می دانست.هر دو داعیه حکومت اسلامی داشتند.اما علی کجا و معاویه کجا؟فکر کنم اکثر رهبران کشوران اسلامی حکومتشان از جمس حکومت معاویه است نه علی.اگر حاکمی از حاکمان مسلمانان یک بار نهج البلاغه را با دقت می خواند و ب آن عمل می کرد،امروز روزگارشان این نبود"

-قسمتی از کتاب قدیس نوشته ابراهیم حسن بیگی

من بعد این سوال برایم پیش آمد که چرا مسیحی های غربی چرا پیشرفت کردند؟ناگاه یاد فریاد های علی افتادم بر سر مردم کوفه که فرمود : آیا دینی نیست که شما را متحد کند؟انگیزه ای نیست که شما را به خشم آورد؟آیا شگفت انگیز نیست که معاویه تجاوزگران و ستمکاران را فرا می خواند و آنها از او پیروی می کنند،ولی من شما افراد مسلمان را فرا دعوت میکنم و مخالفت می ورزید؟؟

چرا علی جان...واقعا عجیب است چرا مسلمانان اینقدر ناهمگون و غیر متحد هستند.واقعا دلیل این مساله باید کالبد شکافی،مردم شناسی،ژن شناسی بشه.باید ی دکتر بیاد کالبد شکافی کنه تا دلیل رو بفهمه.ب نظرم یکی از دلایلش تخم نفاق و تفرقه ای بود که خلفای اول و دوم ایجاد کردند و باعث شد ی جنگی بین مذاهب اسلامی جنگ بگیره.از اون بدتر وهابیا.در زمان حضرت علی هم معاویه از کیلومتر ها و فرسخ ها دورتر با پاشیدن بذر نفاق خون عثمان جنگ و بلوا راه می اندخت و باعث شد دوران 5 ساله حکومت علی ع پر از جنگ باشه!اما در شام می دیدی صلح و صفا و آرامش و بدون خونریزی!خوب طبیعتا در سایه همین آرامش هم میشد کلی پیشرفت کرد.چ از نظر تکنولوژی،چه از نظر رفاه مردم و ثروت اندوزی و ...یا مثلا  غربی ها همه یک دست در ظاهر مسیحی ولی در باطن بی خدا هستند!و نشستند تفرقه می افکنند بین شیعه ها و سنی ها.مثال بارزش سر کاراومدن یکی از افراطی ترین فرقه ها ب اسم وهابیت!که فقط میخواد جنگ افروزی کنه.از اونور اونا اسراییل رو ایجاد میکنند در دل کشورهای اسلامی مثل غده سرطانی.

واقعا دلیل عقب موندن کشورهای مسلمانی نادیده گرفتن شیوه حکومت علی بود.علی ع شیوه ای رو پی ریزی کرد که هیچ وقت نزاشتند بهش عمل شه که اگر بهش عمل میشد واقعا سعادت دنیا و آخرت مردم رو ب ارمغان می آورد.

ولی این نور خاموش شده؟نه!هرگز.ایده آلی است که باقی مونده و قطعا باعث هدایت خیلیا شده.علی ع برای هدایت هر انسان تشنه بود.یکی از نشانه های پیروزی حق و حقیقت هم همین هدایت انسان هاست.اون هم میلیونی!این پیروزی علی است.تصرف قلب ها. حتی یک نفر!چه برسه خیل میلیونی و میلیاردی طی چندین قرن.

اون هم هوادارانی چنین دو آتیشه که میگه

از علی گفتم ویک بند جسارت کردم
کاش میشد بزنم از بدنم دستم را
کاش قصاب جوانمرد تو باشم آقا
تا به دستم بزنی خوب ترین مرهم را

تیغ در مرحله ی آخر تعریف علیست
پدرم گفت از این وصف کمی دلگیر است
همه ی زندگی ات بوی عطوفت دارد
چه کسی گفته علی یکسره با شمشیر است؟!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی